Lenko 460 intresse?

Allt som handlar om larven, som inte passar in i övriga ämnen. Kom gärna med förslag på nya kategorier.

Lenko 460 intresse?

Inläggav mats i luleå » 22 feb 2014, 16:26

Hej allihopa!
Det är så här att det finns en Lenko 460 -91-92?och en larv i familjen som kommer att säljas snart. Den har nog bara gått en 60-70 mil totalt, och har genomgått vissa uppdateringar genom åren (tändmodul och cylinder). Om det stämmer så är denna maskin den sista som gjordes av totalt 6 tillverkade. Har inte körts de sista 10-15 åren. Någon som vet om det finns kvar fler än den som fanns i blocketannonsen från Hammarstrand och en till som finns kvar här i norrbotten?

Tacksam för all info som kan finnas om prototypmaskinen.

Mats

mats i luleå
mats i luleå

Re: Lenko 460 intresse?

Inläggav mats i luleå » 25 feb 2014, 10:41

Hej.

Ville bara berätta att jag har fått kontakt med en väldigt trevlig Lenko-snubbe :) , och information har berikat familjen.

Återkommer när det är dags att dessa maskiner ska komma till bättre hem än en trist lada som de står i just nu.

/ Mats
mats i luleå

Inläggav Backenligan » 25 feb 2014, 22:33

Kul att du fått lite info :)

Här är ett tips:
Var försiktig med drivmattorna, försök inte att köra maskinerna innan du har kollar mattspänningen.
Mattan ska flexa 1-2 cm om du lyfter mattan i mitten av maskinen.

/Erik, Luleå
Backenligan
Site Admin

Inläggav mats i luleå » 27 feb 2014, 10:50

Hej Erik. De' e' lugnt, jag har ju valsat runt här på forumet och fått bra tips om blötläggning m.m. Och jag har haft ett lååångt samtal med en som hade sin son Erik som gick på Snille-lekis här i Luleå :lol: . Lovade återkomma till honom när det blir aktuellt med försäljning av Lenkon och gammel-larven. Har jag rätt om jag tror du är sonen?

/Mats
mats i luleå

Inläggav Backenligan » 02 mar 2014, 21:28

Hej
Låter bra de, havererade drivkugg är inget man vill ha på sin Larven.
Hehe, japp de är jag de :)
Trist att de är så dåligt med snö i Luleå, man jag va å körde skoter igår 5 mil innåt i landet

/Erik
Backenligan
Site Admin

Återgå till Allmänt