vattenbad.... hur länge och spenna efter?

vattenbad.... hur länge och spenna efter?

Inläggav Flincken » 16 dec 2011, 21:22

tjena alla laven fantaster ;)

har totalrenoverat en av mina 2 lavlar haha ;) men igår när bandet skulle monteras så sket det sig haha ;) fick sätta ett spännband i främre kofångaren till en bit fyrkantsrör o klämma utanför garageporten och ett till band i bakre kofångaren och till en balk i väggen haha ;)
sedan krävdes det 2 man som typ låg över motorn för att ens få dit bultarna i "leden" nu är boggin som en pilbåge ändå är det typ bara 3 max 4 cm mellan i skarven.. bakre vändhjulen ligger o mosar mot dom mjuka boggihjulen som sitter på bak på boggin..
vilket förmodligen beror på att mattan stått i ca 10 år utan att vara spänd.. visserligen ute under maskinen men då satt det inga axlar på den.. så jag ställde ut den på gräset utanför garaget o spola på den men vatten slangen.. får se imorgon om det hänt något..? den behöver ju spännas betydligt mer så att drivaxeln går fritt från boggi skidorna. så frågan är om det ens går att spänna så mycket (bandet töjer sig) o om jag måste bygga ett vattenbad o hur länge måste det stå?

hoppas iaf att det går att få till utan att man måste korta av maskinen några cm haha ;)
Flincken

Re: vattenbad.... hur länge och spenna efter?

Inläggav Backenligan » 19 dec 2011, 20:08

Kan nog behövas några dagar i vatten...
Backenligan
Site Admin

Återgå till Mek-övrigt