2006 Slutade ju i tragiskt tändstiftsgängshaveri, vilket ledde till en smärre renovering/trimning av motorn. Läs om den under Lenkomotorer.
2007 Började med att man i full snöstorm skulle renovera den nya motorn. Kallt och jävligt och inte lätt att hålla reda på verktyg och delar i denna yra:
Och jodå, Lynxen startade stabilt och säkert (skitgrejer)
Fick ditt motorn och drog i en dutt startgas då förgasaren var tom på bensin och det är ju jobbigt att stå och dra tills den pumpat upp soppa. Den startade på första rycket och gick stabilt på en gång

Detta måste ju vara för roligt för att vara sant! -och det var det ju....
Mattjäv-ln hade krymt någonting så fruktansvärt att inte ens detta hjälpte:
Observera att en mutter är borttagen. Var det nog så här då? Icke! körkåt som man var så måste man ju ut en sväng än då, lät ju illa men bära eller brista. Lät lite väl illa efter ett tag så jag kollade under vad som hänt:
Glidskenan hade gått in i drivkuggen bak och slipat ner dom, kul... Detta på grund av att jag ställt midjan så att maskinen var så kort som möjligt, trots det så var mattan sjukt spänd.
Men, skam den som ger sej, ut i stormen med skruvdragare och loss med framaxeln:
Några borrhål och svordomar senare så satt framaxeln plötsligt 30mm längre bak och det "onödiga" utsticket på glidskenorna var bortkapade.
Körde en repa och den gick som ett skållat troll i all nysnö! Det som är kvar att göra är lite experiment med tändstift och förgasarbestyckning, hann inte med detta då helgen plötsligt var slut.
Fantastiskt nog så har jag lämnat Larven i fungerande skick till nästa säsong, -sjukt! Hoppas jag får tid och plats att skruva i 4-taktsmotorn snart! Skruva sönder saker som funkar är ju alltid kul