Backenligan skrev:Ja man får nog prova sig fram helt enkelt.. Man bör väll ha minst 5-7 cm mellan fram och bakchassi vid justeringen, sedan får man kontrollera att inte kuggen kan ta i boggieskidorna längst bak. Är väll sunt förnuft som gäller egentligen... Men att ha den ståendes i vatten flera månader känns ju dumt...
Men de brukar ju töja sig ganska snabbt och sen får du se till att inte parkera den på torra golv helt enkelt så bör det gå bra.
Lagrena är ju kapslade och "bör" vara täta men det är ju aldrig bra om de ligger i vatten så att palla upp alldeles under dem kan vara smart.
Att de skulle ta skada av luftfuktigheten tror jag inte är någon fara.
Jag tackar för ett inlägg från en luttrad Larvenägare
"Sunt förnuft" Där föll ju på en gång. Jag har ju gjort i princip alla fel som finns (trots bättre vetande) och jag söker ständigt nya sätt göra livet med Larven så tragiskt som möjligt, så att jag bara ger upp hela konceptet. Om jag gav upp nu skulle jag få några tior i materialåtervinningen. Dom tiorna skulle man kunna göra något vettigare av kanske.
Men det ser inte ut att hända på grund av min tvivelaktiga förmåga att dra korrekta beslut baserade på den erfarenhet och information som tillhandahålles.
Jag kan illustrera hur det blir när skidan går in i bakre kuggen, som du nämner Backenligan, några år gammal bild men hela historien finns här på forumet under "Berättelser och kåserier"
Jag fick borra om fästpunkterna för framaxeln efter denna fadäs, givetvis i snöstorm i förnedrande avgaser från en Lynx.
Problemet med torkan på mattan är att jag kan inte annat än att ställa den på torr betong under "lågsäsong". Ingen golvvärme iofs, men torrt och varmt...